تجارت الکترونیک، پدیده ای جوان و شناخته شده می باشد. و با استفاده از اینترنت ، رشد قابل توجهی داشته است. بانکداری الکترونیک یکی از محصولات اساسی تجارت الکترونیک است و زمینه ها و ابزارهای این تجارت همیشه در حال به روزرسانی و تحول هستند. بنابراین باید کشور های خواهان پیشرفت برای رسیدن و همسو شدن با کشور های پیشرو در این زمینه، برای سیاست های تجاری و اقتصادی خود تحقیق و برنامه ریزی انجام دهند. کشور ما ایران نیز از این قاعده مستثنی نیستبنابراین مساله ی اصلی و مورد بررسی در این پژوهش بیان مشکلات وموانع بانکداری الکترونیک در ایران و ارایه روش ها و پیشنهاداتی در جهت برطرف کردن این مشکلات و تطبیق سیاست ها با دستاورد های جهانی می باشد. روش انجام این پزوهش روش کتایخانه ای و از لحاظ ماهیت یک پژوهش کاربردی است.
واژگان کلیدی: انتقال الکترونیکی وجوه ، بانکداری الکترونیک ، تجارت الکترونیک ، اینترنت