آموزش برنامه نویسی جاوا – قسمت سوم |
- developzoom
- نویسنده موضوع
- آفلاین
- COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK_ADMIN
8 سال 5 ماه قبل #342
توسط developzoom
آموزش برنامه نویسی-آموزش جاوا
هنگامی که ما یک برنامه جاوا را در نظر میگیریم می تواند به عنوان یک مجموعه از اشیا از راه فراخوانی ارتباطات تعریف شده باشد. اکنون اجازه دهید مختصر نگاهی داشته باشیم به آنچه که در کلاس، شی، روش ها و متغیرهای نمونه انجام می شود.
شی- اشیاء حالتها و رفتار دارند. مثال: سگ حالت دارد- رنگ، نام، نژاد و همچنین رفتارهای – تکان دادن، پارس، غذا خوردن. یک شی یک نمونه از کلاس است.
کلاس- یک کلاس میتواند به عنوان یک قالب تعریف شود/ فرمان Print که رفتار را توصیف میکند/ حالت هایی که شی از آن پشتیبانی میکند.
متدها- متد اساسا یک رفتار است. یک کلاس می تواند شامل متدهای زیادی باشد. این متد که در آن منطق نوشته شده است، داده ها دستکاری شده و تمام اقدامات اجرا می شوند.
متغیرهای نمونه- هر شی دارای مجموعه ای منحصر بفرد از متغیرهای نمونه است. حالت یک شی است که توسط مقادیر اختصاص یافته به متغیر نمونه ایجاد می شود.
برنامه جاوا برای اولین بار :
اجازه دهید در یک کد ساده کلمات Hello World را چاپ کنیم.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
public class MyFirstJavaProgram {
/* This is my first java program.
* This will print 'Hello World' as the output
*/
public static void main(String []args) {
System.out.println("Hello World"); // prints Hello World
}
}
بیابید به نحوه ذخیره فایل، کامپایل و اجرای برنامه نگاه کنیم. لطفا مراحل زیر آورده شده را دنبال کنید:
Notepad را باز کنید و کد بالا را اضافه کنید.
فایل را به این عنوان ذخیره کنید: MyFirstJavaProgram.java
یک پنجره خط فرمان (cmd) باز کنید و به دایرکتوری بروید که کلاس شما در آنجا ذخیره شده است. فرض C:\ .
‘ javac MyFirstJavaProgram.java’ تایپ کنید و دکمه اینتر را برای کامپایل کردن فشار دهید. اگر خطایی در کد شما وجود نداشته باشد، خط فرمان شما را به خط بعدی می برد (فرض: مسیر متغیر تنظیم شده است).
حالا ‘ java MyFirstJavaProgram ‘ برای اجرای برنامه خود تایپ کنید.
شما قادر به دیدن ‘Hello World’ چاپ شده بر روی پنجره خواهید بود.
با سری آموزش برنامه نویسی جاوا همرا باشید.
منبع : آموزش برنامه نویسی
آموزش برنامه نویسی-آموزش جاوا
هنگامی که ما یک برنامه جاوا را در نظر میگیریم می تواند به عنوان یک مجموعه از اشیا از راه فراخوانی ارتباطات تعریف شده باشد. اکنون اجازه دهید مختصر نگاهی داشته باشیم به آنچه که در کلاس، شی، روش ها و متغیرهای نمونه انجام می شود.
شی- اشیاء حالتها و رفتار دارند. مثال: سگ حالت دارد- رنگ، نام، نژاد و همچنین رفتارهای – تکان دادن، پارس، غذا خوردن. یک شی یک نمونه از کلاس است.
کلاس- یک کلاس میتواند به عنوان یک قالب تعریف شود/ فرمان Print که رفتار را توصیف میکند/ حالت هایی که شی از آن پشتیبانی میکند.
متدها- متد اساسا یک رفتار است. یک کلاس می تواند شامل متدهای زیادی باشد. این متد که در آن منطق نوشته شده است، داده ها دستکاری شده و تمام اقدامات اجرا می شوند.
متغیرهای نمونه- هر شی دارای مجموعه ای منحصر بفرد از متغیرهای نمونه است. حالت یک شی است که توسط مقادیر اختصاص یافته به متغیر نمونه ایجاد می شود.
برنامه جاوا برای اولین بار :
اجازه دهید در یک کد ساده کلمات Hello World را چاپ کنیم.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
public class MyFirstJavaProgram {
/* This is my first java program.
* This will print 'Hello World' as the output
*/
public static void main(String []args) {
System.out.println("Hello World"); // prints Hello World
}
}
بیابید به نحوه ذخیره فایل، کامپایل و اجرای برنامه نگاه کنیم. لطفا مراحل زیر آورده شده را دنبال کنید:
Notepad را باز کنید و کد بالا را اضافه کنید.
فایل را به این عنوان ذخیره کنید: MyFirstJavaProgram.java
یک پنجره خط فرمان (cmd) باز کنید و به دایرکتوری بروید که کلاس شما در آنجا ذخیره شده است. فرض C:\ .
‘ javac MyFirstJavaProgram.java’ تایپ کنید و دکمه اینتر را برای کامپایل کردن فشار دهید. اگر خطایی در کد شما وجود نداشته باشد، خط فرمان شما را به خط بعدی می برد (فرض: مسیر متغیر تنظیم شده است).
حالا ‘ java MyFirstJavaProgram ‘ برای اجرای برنامه خود تایپ کنید.
شما قادر به دیدن ‘Hello World’ چاپ شده بر روی پنجره خواهید بود.
با سری آموزش برنامه نویسی جاوا همرا باشید.
منبع : آموزش برنامه نویسی
لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.