// چگونگی پیروزی کسب و کارهای کوچک دربرابر رقیبان قدر - برق،رباتیک،کامپیوتر - الکترونیکا

الکترونیکا پروژه های الکترونیک و مکانیک

سایت در حال به روز رسانی به نسخه ی جدید میباشد در صورت بروز مشکل با شماره ی 09213203841 تماس بگیرید

چگونگی پیروزی کسب و کارهای کوچک دربرابر رقیبان قدر

اطلاعات بیشتر
7 سال 6 ماه قبل #565 توسط nooshin88
خیلی ناامیدکننده است نه؟
برای شما واضح است که محصول شما بهترین محصول موجود در بازار است، اما با این‌حال فاصله شما تا هدف مورد نظرتان بسیار زیاد است.

این در حالی است که شما به رعایت اصول اخلاقی در کسب و کار خود به شدت پایبندید، در اجتماع حضور دارید و به شدت مراقب مشتریان خود هستید. با این حال شما نمی‌توانید جو حاصله از شهرت رقبا را به نفع خود بشکنید.
آن‌ها در حال پرکردن قفسه‌های مغازه‌ها از محصولات نامرغوب خود هستند و شما همچنان به هدف مطلوب خود دست نیافته‌اید.
از نظر یک کسب و کار کوچک و نوپا شاید مقاومت در برابر مارکت‌های بزرگ که دارای پشتیبانی مالی عظیمی می‌باشند کاری بسیار دشواری است. می‌دانیم که این معضل همانند یک تاریکی در برابر شماست اما اگر خوب دقت کنید انتهای این راه تاریک یک روزنه نور امید خواهید یافت.
در اینجا برای کسب و کارهای کوچک نیز راه‌حل‌هایی وجود دارد تا بتوانند در برابر رقیبان سرسخت خود مقاوم بایستند. حقیقت آن است که برخلاف امروز، در گذشته فرصتی برای رشد بازارهای کوچک وجود نداشت.
- امروز دقیقاً چه اتفاقی افتاده‌است؟
- پیدایش دو کانال بازاریابی جدید: سئو و شبکه‌های اجتماعی
میزان مورد توجه قرار گرفتن توسط این دو کانال شما را بسیار شگفت‌زده خواهد کرد.
اگر زیرک و هوشیار باشید با کمک این دو کانال می‌توانید کسب و کار کوچک خود را قدرتمند و سودآور کنید.
در این مقاله به موضوع چگونگی رقابت کسب و کارهای کوچک با رقیبان قدرتمند و سرسخت خود خواهیم پرداخت تا آن‌ها هم بتوانند به سهم خود در بازار کسب و کار دست پیدا کنند.
ممکن است نسبت به اینکار کمی دلهره داشته باشید اما خوشبختانه به شما این نوید را می‌دهیم که پس از خواندن این مقاله تصویر ذهنی شما نسبت به این موضوع کاملاً تغییر خواهد کرد.
اجازه دهید این دو موضوع را کاملاً برای شما روشن کنم:

واقعاً چگونه سئو و شبکه‌های اجتماعی در این میان نقش متعادل‌سازی را بازی می‌کنند؟

من را اصلاً به اشتباه نیاندازید، نباید نقش پول در این دو کانال را نادیده گرفت.
شما می‌توانید تبلیغات خود را توسط گوگل، فیس بوک، توییتر و دیگر پلت فرم‌های اجتماعی انجام دهید. اما توجه داشته باشید که انجام این تبلیغات تنها بخشی از این حل این معادله خواهد بود.
یک مارکت بزرگ قادر است تبلیغات خود را در هرجایی از این پلت فرم‌ها قرار دهد اما آیا بنظر شما این روش می‌تواند شخصی و خصوصی باشد؟
آیا این روش می‌تواند هدف شخصی هر مشتری را به درستی نشانه رود؟
آیا حس اعتبار را در شما به درستی ایجاد خواهد کرد؟
و آیا مشتری می‌تواند نسبت به آن نام تجاری احساس نزدیکی کند؟
در حوزه سئو یک نام تجاری بزرگ می‌تواند با کمک کلمات کلیدی خود رتبه بندی شود اما آیا واقعاً آن‌ها محصولات مورد نیاز مشتریان خود را فراهم کرده‌اند؟
آیا آن‌ها می‌توانند نیازهای عموم را برآورده کنند؟ لازم است بدانید آن ها تنها با کمک کلمات کلیدی به هدف خود نخواهند رسید.

چگونه یک کسب و کار کوچک می‌تواند از شبکه‌های اجتماعی در راستای رقابت خود با برند‌های تجاری بزرگ کمک بگیرد؟

خیلی از کسب و کارهای بزرگ از شبکه‌های اجتماعی همان‌گونه استفاده می‌کنند که از تلویزیون، رادیو و تبلیغات چاپی استفاده می‌کنند.
مثلاً می‌گویند:”اینجا محصولات ما برای شماست، و برای همین شما باید از اینجا خرید کنید”
آن‌ها هرگز نمی‌گویند:
“من واقعاً دوست دارم به شما کمک کنم، بنابراین هر چه می‌خواهید به من بگویید”
“داستانی در پشت نام شرکت ما نهفته‌است که ممکن است به زندگی شما هم ارتباط داشته‌باشد”
مشتریان به اندازه کافی باهوش خواهند بود تا یک برند معتبر را از برندی که تنها از یک دستور کاری مشخص پیروی می‌کند تشخیص دهند.
شبکه‌های اجتماعی به کسب و کارهای کوچک کمک خواهند کرد تا بتوانند به درستی از مشتریان خود و خدمات خود مراقبت کنند و اعتبار خود را به رخ بکشند و برای خود طرفدارانی سرسخت ایجاد کنند.
همه چیز برابر خواهد بود، مشتریان ترجیح می‌دهند از کسب و کاری حمایت کنند که حداقل به ارزش‌هایی مشخص پایبند باشد برای مثال (تولید محصولات سازگار با محیط زیست) در صورتی که برخی شرکت‌ها برای رسیدن به منافع خود این ارزش‌ها را نادیده می‌گیرند.
یک شرکت تجاری کوچک شاید نتواند با تبلیغات تلویزیونی و چاپی خود با دیگر شرکت‌ها رقابت کند اما می‌تواند در فیس بوک صفحه‌ای برای خود ایجاد کند، یا یک نام کاربری در توییتر بسازد و محتوای خود را درج کند و بدین شکل چند برابر با ارزش‌تر از تبلیغات تلویزیون و روزنامه جلب توجه کند.

۱- استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد روابط شخصی

از شبکه‌های اجتماعی برای تعامل با مخاطبان خود استفاده کنید. یکی یکی، و در نهایت روابط اجتماعی خود را با آن‌ها گسترش دهید. در نتیجه اگر شما به نظر و یا سؤالات مشتریان خود پاسخ دهید، معامله‌ای بزرگ را با آن‌ها آغاز کرده‌اید.
درواقع در نظر آن‌‌ها شما تلاش کرده‌اید تا با صرف وقت به مشتریان خود ثابت کنید که مراقب آن‌ها هستید و به آن‌ها توجه دارید.
هم اکنون از این روش بهره ببرید!

۲- خود را در نظر مخاطبان خود متمایز کنید

واقعیت آن است که شما نمی‌توانید با یک برند قوی در یک بازار عمومی به رقابت بپردازید اما شما می‌توانید با توجه به یک سری مشتریان ویژه قدرتمند ظاهر شوید.
این به آن معنی نخواهد بود که محصولات شما، تا حد زیادی از برندهای قوی فاصله داشته باشد. بعنوان مثال فرض کنید شما در زمینه ساخت مسواک با یک شرکت بزرگ در حال رقابت هستید.
شرکت مقابل شما از پلاستیک‌های مضر و تجدید ناپذیر در محصولات خود استفاده می‌کند در حالی‌که شما از یک منبع تجدیدپذیر و یا پلاستیک اصلاح شده، در محصولات خود استفاده می‌کنید. در این سناریو شما دو شرکت در حال فروش یک نوع محصول هستید اما مشتریان ویژه شما در‌ واقع افرادی خواهند بود که به محیط زیست اهمیت می‌دهند.
شما با ایجاد محتوا که موجب نزدیکی شما به این نوع مخاطبان می‌شود می‌توانید قدرتمند جایگاه خود راحفظ کنید.

۳-تمرکز بر روی شبکه‌های اجتماعی با کمک مخاطبان اصلی خود

گرم بودن بازار شبکه‌های اجتماعی، امروزه تنها دلیل تأکید بر این موضوع نیست. شما باید هر جا که مخاطبان اصلی شما حضور دارند، حاضر باشید تا بتوانید به اهداف خود به خوبی دست یابید.
اگر بیشتر مخاطبین شما در اینستاگرام فعالیت دارند و از سویی دیگر شرکت رقیب شما بیشتر زمان و پول خود را در فیس بوک صرف می‌کند فرصت خوبی برای شما خواهد بود تا با گسترش فعالیت‌های خود در اینستاگرام در این رقابت پیروز میدان باشید.
هوشیار باشید و این فرصت را از دست ندهید.

۴- ایجاد محتوای متناسب با موضوع پلت فرم‌ها

ارزش نوع محتواها در پلت فرم‌های مختلف متفاوت است. برای مثال یک فیلم در اسنپ چت در فیس بوک و اینستاگرام غیر حرفه‌ای بنظر میرسد و برعکس آن فیلم‌های اینستاگرام و فیس بوک در اسنپ چت هم بی‌ارزش قلمداد می‌شوند.
مراقب باشید تا از محتویاتی متناسب با پلت فرم خود استفاده کنید و اگر نسبت به نوع مناسب محتویات هر پلت فرم آگاهی ندارید کافی است مخاطبان ویژه خود را در آن پلت فرم دنبال کنید و پست‌های آن‌ها را زیر نظر بگیرید.

۵- قوی و محکم باشید

مخاطبین شما تعداد محدودی از مردم هستند که به شما توجه می‌کنند.
شما باید به اندازه کافی صبور باشید تا بتوانید در این لیست علاقه‌مندی‌های آن‌ها وارد شوید و در آن باقی بمانید.
به طور پیوسته محتوای خود را تولید کنید، با مخاطبین خود ارتباط برقرار نمایید و نسبت به بهبود محصولات خود توجه کافی را داشته باشید.
این اقدامات شما بدون شک فروش بیشتر و پیشرفت شما در حوزه کاریتان را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
البته فراموش نکنید در کنار این فعالیت‌ها شما حتماً به تبلیغات برای تشویق و ترغیب مخاطبان در جهت استفاده از محصولات خود نیاز دارید.
در نتیجه می‌توان گفت شبکه‌های اجتماعی در ارتباط با مخاطبین و بزرگ کردن طیف تعداد آن‌‌ها نقش بسزایی دارند.

چگونه سئو می‌تواند به یک کسب و کار کوچک در رقابت با رقبای بزرگ کمک کند؟

دنیای سئو با دنیای شبکه‌های اجتماعی متفاوت است.
درواقع سئو یک ارتباط شخصی نیست، بیشتر توجه آن بر روی لینک‌هاست پس شما با کمک سئو نمی‌توانید با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید. اما با کمک آن می‌توانید قدرتمند ظاهر شده و به اهداف خود نزدیکتر شوید.
آیا تاکنون در چنین شرایطی قرار گرفته‌اید؟
شما در نظر خود با ذکاوت هرچه بیشتر کلمات کلیدی مناسب تجارت خود را انتخاب کرده‌اید، اما همچنان وقتی نتایج گوگل را نگاه می‌کنید شما ۷-۸ شرکت تجاری بزرگ را با رتبه‌های باورنکردنی در صفحه اول نتایج شاهد هستید
در اینجا اشتباه بزرگی وجود دارد که اکثر شرکت‌های کوچک با آن مواجه هستند.
آن‌‌ها مطمئناً کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب نکرده‌اند.
کلمات کلیدی نامناسب نه تنها در رتبه بندی تأثیر بسزایی دارند بلکه آن‌‌ها مشتریان اشتباهی را به سوی شما سوق خواهند داد.
در‌واقع همین ویژگی موجب شده تا در صنعت تجارت این کلمات را کلمات کلیدی خطاب نمایند.
این کلمات کلیدی دارای طولی برابر با یک یا دو کلمه هستند و نیز کلماتی بسیار رقابتی می‌باشند.
سایت‌های رتبه دهی زیادی هستند که با ایجاد لینک‌های قوی به سایت شما و تکرار بسیار آن در این راستا به کمک شما می‌آیند اما همچنان علی‌رغم این توانایی‌ها شرکت‌های بزرگ با شیوه‌ای دیگر از کلمات کلیدی می‌توانند در جستجو‌ها ظاهر شوند.
نام این کلمات کلیدی، کلمات کلیدی دنباله‌دار و طولانی می‌باشد.

این نوع از کلمات کلیدی معمولاً تعداد کمتری از مخاطبان را در طول ماه به سوی شما سوق خواهد داد اما با این وجود بسیار برای شما مفیدتر خواهند بود.
چرا؟؟؟
از آنجایی که خط محصولات و یا خدمات شما برای مخاطبین ویژه شما باریکتر خواهد شد و آن‌ها کسانی هستند که از کلمات کلیدی طولانی و دنباله‌دار برای رسیدن به منظور خود استفاده خواهند کرد.

در این‌جا یک مثال را برای روشن‌تر شدن هرچه بیشتر موضوع برای شما فراهم آورده‌ایم.
کلمه‌ کلیدی موردنظر ما در این‌جا ”بطری‌های نوشیدنی”است.
و شما در تصویر زیر می‌توانید شرکت‌های بزرگی را ببینید که برای این کلمه دارای رتبه بالایی هستند.

از سویی دیگر، کلمه کلیدی ”بطری نوشیدنی سازگار با محیط زیست” یک کلمه کلیدی دنباله‌دار و طولانی است و بیشتر وب‌سایت‌هایی که برای این کلمه کلیدی ظاهر شده‌اند شرکت‌های کوچکتر با اهداف خاص‌تر هستند.

چرا چنین اتفاقی رخ داده‌است؟
از آنجایی که گوگل در شناخت ارتباط بسیار باهوش است.
به گونه‌ای که به راحتی می‌تواند بگوید چگونه یک کلمه به یک صفحه از وب سایت مرتبط است و اینکه چگونه یک صفحه از وب سایت با خواسته جستجوگر مربوط است.

درنتیجه اگر شرکت شما متمرکز بر فروش بطری‌های سازگار با محیط زیست است و صفحات وب سایت شما و بک لینک‌های شما این موضوع را به درستی به گوگل برسانند در نتیجه شما برای این کلمات مرتبط نسبت به رقیبان بزرگ‌تر خود امتیاز بالاتری دریافت خواهید کرد. در نتیجه نرخ تبدیل سایت شما به طرز شگفت انگیزی بهبود خواهد یافت چرا که مخاطبین خود را به طور ویژه و دقیقتر مورد خطاب قرار داده‌اید.
حال ممکن است برای شما این سؤال پیش بیاید که اگر رقبای قویتر من، از کلمات کلیدی دنباله‌دار مورد نظر من نیز استفاده کرده باشند، چکار باید کرد؟
اگر این اتفاق بیافتد خب شما را تا حدودی محدودتر کرده‌اند اما این نباید شما را ناامید کند.
در این موقعیت ما به شما پیشنهاد میکنیم:
برند‌‌ها و مارک‌های تجاری بزرگ عموما از اقتدار دامنه بیشتری برخوردار هستند. به این معنا که دامنه آن‌ها از اعتبار و قدرت بالایی در گوگل برخوردار است. با این حال، ممکن است صفحات داخلی آن‌ها فاقد بک لینک‌های مناسب باشد و در نتیجه به لحاظ رتبه بندی صفحات دارای رتبه پایینتری هستند.
اینجا درست همانجایی است شما باید به سرعت دست به کار شوید.
در تصویر پایین کادرهای قرمز رنگ، شرکت‌های با دامنه‌های قدرتمند و رتبه پایین لینک‌های صفحات داخلی را مشخص کرده‌اند و کادر‌های آبی شرکت‌های با دامنه‌های ضعیف و رتبه بالای لینک‌های صفحات داخلی را معین کرده‌اند.
شرکت‌های مشخص شده با کادر آبی دارای ارتباط قوی‌تری با کلمات جستجو می‌باشند و به جهت قدرت بالاتر صفحات می‌توانند شرکت‌های دیگر را در نتایج جستجو شکست دهند.

ارتباط و قدرت لینک‌های صفحات داخلی می‌تواند شرکت‌های کوچک و نوپا را در رقابت با شرکت‌های قدرتمند در کلمات کلیدی دنباله‌دار و سئوی عمومی پیروز کند.

قدرت زمان را در کسب و کارهای کوچک دست کم نگیرید

یک شرکت تازه‌کار و کوچک ممکن است از حمایت مالی بالایی برخوردار نباشد اما چیزی که نباید فراموش شود، زمان است.
شما زمان را دارید تا بتوانید سرمایه‌گذاری‌های بزرگی انجام دهید.
در شبکه‌های اجتماعی شما می‌توانید اوقات فراغت خود را به تولید محتوا، ارتباط با مخاطبین خود اختصاص دهید. اما در سئو شما باید زمان خود را صرف ایجاد وب سایتی مرتبط و بک لینک‌هایی مربوط کنید تا بتوانید به رتبه دلخواه برای صفحات خود دست یابید.
شرکت‌های بزرگ این زمان را ندارند یا شاید به این زمان توجهی ندارند در نتیجه آن‌ها با قدرت دامنه خود، تنها مانده‌اند.
فراموش نکنید اول بودن همیشه سختی‌های خود را دارد.
پس هرچه زودتر این اشتباه بزرگ شرکت‌های کوچک را اصلاح کنید و به درستی وارد عمل شوید.

هرگز از آزمون و خطا غافل نباشید

موفقیت در فرآیند‌های سئو و شبکه‌های اجتماعی تنها در گرو یک چیز است:
آزمودن، آزمودن، آزمودن
شما باید تاکتیک‌ها و راه‌های گوناگون را برای رسیدن به مشتریان ویژه خود را امتحان کنید.
هرگز نکته‌ای را نپذیرید تنها به صرف آنکه در یک وبلاگ به آن اشاره شده‌است.
حتماً آن را امتحان کنید و اگر دیدید برای شما و هدف شما به درستی کار می‌کند حتماً آن را بکارگیرید.
آزمون و خطا درست همان چیزی است که به شما کمک می‌کند تا کشف کنید چه راه حلی برای شما به درستی عمل خواهد کرد و شما را به اهدافتان نزدیکتر خواهد کرد.

منبع: رشد کسب و کارهای کوچک

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

مدیران انجمن: developzoom
قدرت گرفته از كيوننا
پروژه ها
«
  • PIC micro
  • ARM micro
  • FPGA
  • پروژهPLC-wincc
  • کامپیوتر نرم افزار
  • سخت افزار
  • روباتیک
  • میکروهای قدیمی
  • الکترونیک دیجیتال
  • الکترونیک آنالوگ
  • پروژه matlab
  • #C/C++
  • آردوینو
  • esp8266
  • AVR
»
این پروژه توسط یکی از دوستان ارسال شده و یک ساعت در سایز بزرگ با میکرو pic هستش که میتونه دما و ساعت رو نمایش بده و فایل پروتیوس شماتیک و pcb رو هم داره و نکته مثبت مدار pcb سون سگمنت هستش که با استفاده از led طراحی شده و شما میتونید از همین pcb در مدارات دیگه هم استفاده کنید و خیلی جاها به کار میاد.پروژه مشابه همین با AVR که قبلاً تو سایت قرار داده بودم رو هم میتونید نگاه کنید.سون سگمنت کاتد ...
این برد آموزشی arm رو از توی اینترنت گرفتم که تمام قطعاتش smd و pcb اون نیاز به متالیزه داشت از اونجائی که تو بیشتر شهر های ایران متالیزه نمیکنند تمام قطعاتشو تبدیل به DIP کردم و گذاشتم تو سایت چند تا via زیر میکرو هست که میتونید یک سیم افشان لخت کنید یک رشته از اونو از بالا کج کنید و با کمترین مقدار لحیم بالارو با پائین فیبر اتصال بدید من امتحان کردم جواب داد همان گونه که در تصویر میبینید ...
این برنامه با زبان vhdl نوشته شده و موج pwm را بر اساس عدد وارد شده تولید و به خروجی ارسال میکند.در این برنامه عدد 30 به معنای pwm کامل و 0 به معنای بدون موج خروجی میباشد.پروژه بر اساس ise طراحی شده است و برنامه ise را میتوانید از سایت دانلود نمایید.
این پروژه در مورد ژنراتور بادی می باشد به صورتی که ما در plc ان را شبیه سازی نموده و در حالت های زمان خطای شبکه مقدار توان اکتیو و راکتیو را اندازه گیری نموده و مقدار گشتاور را با توجه به شکل های زیر می توان تغییر داد تا سیستم در یک حالت پایداری در زمان خطای شبکه بتواند به کار خود ادامه دهد این پایان نامه کارشناسی ارشد بوده است و نمونه کار در سایت های دیگر ندارد.
زبان اَسمبلی (Assembly language) یک زبان نزدیک به سخت افزار است که در رابطه ی مستیم با دستورات سخت افزار قرار دارد و در واقع هر معماری با یک زبان اسمبلی خاص خودش شناخته میشود.زبان اسمبلی در هر سخت افزار تعداد دستور متفاوت و اپرندهای مختلفی دارد و دیگر زبانهای سطح بالا بر اساس همین زبان طراحی و نوشته میشوند.
این تقسیم کننده دو عدد 16 بیتی را از ورودی گرفته و حاصل تقسیم را بر اساس خارج قسمت و باقیمانده تقسیم در خروجی نمایش میدهد.الگوریتم تقیسم بر اساس شیفت و تفریق میاشد و هنگامی که عدد خروجی کمترین مقدار را دارد یعنی مقدار باقیمانده از مقدار مقسوم علیه کمتر شود یک کلاک به معنای پایان تقسیم در خروجی ایجاد میکند و علاوه بر آن مقدار باقی مانده و خارج قسمت را در خروجی نمایش میدهد. این پروژه با نرم افزار ...
در این پروژه یک بازوی مکانیکی طراحی و با استفاده از سروو موتور به کنترل آن میپردازیم.بازوی مکانیکی را با استفاده از اتوکد طراحی و با برش لیزر تمام قطعات آن را برش میدهیم و بعد با پیچ و مهره به هم اتصال میدهیم.در این پروژه از 4 عدد سروو موتور برای کنترل تمام بازوی مکانیکی استفاده شده است که به راحتی میتوان قطعات مختلف را با آن جابجا نمود.
میکرو کنترلر AT89C52 از شرکت Atmel یک میکزو کنترلر 8 بیتی از خانواده ی 8051 است که با ساختار CMOS طراحی شده و میتواند تا 24 مگا هرتز سرعت داشته باشد.از جمله امکانات این میکرو میتوان به 32 ورودی و خروجی بودن آن و همچنین 3 عدد تایمر کانتر 8 بیتی و 8 عدد وقفه و همچنین رابط سریال در آن اشاره کرد.برای برنامه نویسی این میکرو میتوان از زبان c و کامپایلر محبوب keil بهره برد البته با bascom ...
الکترونیک دانش مطالعهٔ عبور جریان الکتریکی از مواد مختلف - مانند نیمه‌رساناها، مقاومت‌ها، القاگرها و خازن‌ها - و آثار آن است. الکترونیک همچنین به عنوان شاخه‌ای از فیزیک نظری شناخته می‌شود. طراحی و ساخت مدارهای الکترونیکی برای حل مشکلات عملی، قسمتی از مباحث موجود در مهندسی الکترونیک را تشکیل می‌دهد.
پروژه ضبط و پخش کننده صدا دارای واسط گرافیکی و امکانات پیشرفته با نرم افزار متلب را آماده کردیم.(این پروژه کامل و صد درصد تست شده است)   امکانات و قابلیتهای این پروژه: قابلیت کار با سیگنالهای صوتی تک کاناله، 8 و 16 بیتی قابلیت کار با سیگنالهای صوتی با هر فرکانس نمونه برداری در بازه 8 تا 32 کیلوهرتز امکان ضبط کردن، توقف هنگام ضبط و ادامه ضبط با واسط کاربری امکان تنظیم دقت چندیسازی و ...
در فایل زیر برای تمرین به چند سوال برنامه نویسی به زبان C به شرح زیر پاسخ داده ایم:1-برنامه ای بنویسید که 20 عدد بزرگ 40 رقمی را از وردی گرفته و آنها را صعودی مرتب نماید.2-برنامه ای بنویسید که دو عدد را بدون این که عملیات ضرب یا جمع استفاده نماید یک بار ضرب و یک بار تقسیم نمیاد.3-برنامه ای بنویسید که 20 عدد بزرگ 40 رقمی را از وردی گرفته و آنها را جمع و میانگین بگیرد.4-برنامه ای بنویسید که عددی 60 ...
سنسور DS18B20 به دلیل استفاده از یک سیم برای ارسال دیتا بسیار کاربردی و قابل استفاده در کاربردهای صنعتی است.درجه اطمینان این سنسور نسبت به سنسورهای تک سیمه دیگر بالاست لذا به کار بردن این سنسور در پروژه ای صنعتی توصیه میگردد.سنسور دماسنج DS18B20 از 9 تا 12 بیت محدوده کاری دارد و از نظر سنجش دما -55 درجه سانتی گراد و +125 درجه سانتی گراد می‌باشد. از ویژگی‌های بارز سنسور DS18B20 ارسال اطلاعات ...
ماژول ESP8266 یک ماژول قدرتمند و همه کاره در زمینه ی IOT است که در سالهای اخیر کاربردهای گسترده ای در اینترنت اشیا پیدا کرده و تنها نقطه ضعف این ماژول مصرف بالای ماژول در حدود 100 میلی آمپر و امکانات کم ماژول در حالت اسلیپ است که احتمالا در ورژنهای بعدی توسط سازنده مورد توجه قرار خواهد گرفت.در این پروژه سعی کرده ایم تا یک ماژول کاربردی شبیه به نود ام سیو NodeMCU  طراحی کنیم و با اتصال ...
این دستگاه یک ریموت کنترلر 4 کاناله است، به این معنی که قادر به کنترل ۴ وسیله برقی از راه دور با استفاده از فرستنده ها و گیرنده های رادیویی می باشد.در این پروژه از ماژولهای گیرنده ی ask استفاده شده است که ماژولهایی برای دریافت و دیکد دیتاهای ارسال شده بر اساس مدولاسیون دامنه میباشند.مدولاتور های دامنه هم ازران هستند و هم کم مصرف ولی عیب اصلی آنها نویز شدید روی موج ارسالی است که عملا در فرکانسهای ...
آموزش
«
  • میکروها
  • کامپیوتر سخت افزار
  • کاربردی
  • مکاترونیک
  • الکترونیک دیجیتال
  • الکترونیک آنالوگ
  • برق صنعتی
  • طراحی وب
  • کامپیوتر نرم افزار
  • آموزشmatlab
  • VHDL,VERILOG
  • FPGA
  • #C/C++
  • نرم افزارهای برق
  • اندروید
  • اینترنت اشیاء (IOT)
»
MPLAB یک آی دی ای (IDE) منتشر شده از شرکت میکرو چیپ برای توسعه برنامه بر روی چیپ های PIC میباشد که هم اکنون آخرین ورژن آن با نام MPLAB X منتشر شده است. اگر خود برنامه ی MPLAB X IDE رو نصب کنید فقط می توانید به زبان اسمبلی در این برنامه کد نویسی کنید برای اینکه بتونید به زبان C کد بنویسید باید MPLAB XC8 Compiler رو هم روی سیستم نصب داشته باشید. برای نصب MPLAB x شما باید جاوا را در سیستم نصب داشته ...
برای ثبت اختراع به کجا مراجعه کنیم؟ برای ثبت اختراع باید به اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی واقع در تهران، خیابان میرداماد، تقاطع بزرگراه مدرس- میرداماد، مراجعه شود .
این پروژه ی تحت عنوان (( ربات مسیر یاب هفت سنسور )) که در سه فصل تهیه شده است ، فصل اول مستندات این پروژه به بررسی تعاریف خاصی که در زمینه رباتیک وجود دارد و همچنین موضوعات مرتبط با آن مانند تاریخچه رباتیک ، انواع رباتها ، دسته بندی رباتها  پرداخته ایم. در فصل دوم کاربرد رباتها و همچنین اجزاء رباتها را مورد بررسی قرار داده ایم. در فصل سوم ، ساختن ربات مسیر یاب ، شرح عملکرد ربات ، توضیحات ...
پس از سال ۲۰۰۰ که با فراگیر شدن اینترنت جهانی و مفهوم دهکده جهانی واژه اینترنت چیزها نیز مطرح شد که هدفش ایجاد یک سیستم یک پارچه با قابلیت کنترل از طریق شبکه بود.اما چالشهای اصلی این ایده شامل امنیت‌ و پیچیدگی سطوح اجرای و بستر نامناسب (اینترنت بستر قابل اطمینانی از نظر اتصال پایدار نیست) و همچنین نبود یک سخت افزار قدرتمند و ارزان با ارتباطی دو طرفه و پایدار با مصرف انرژی پایین که از اهداف اصلی ...
ریموت کنترل ها که به منظور کنترل از راه دور تجهیزات الکترونیکی استفاده می شوند، در بازار به صورت بصورت فیکس کد و لرن کد می باشند که در هر دو نوع این ریموت ها یک دیتای چهاربیتی به طریق کد دهی ارسال می شود. در اینجا به بررسی ویژگی ها و تفاوت های فیکس کد و لرن کد و اینکه کدام بهتر می باشد، می پردازیم.
فایرفاکس مرورگری کدباز، رایگان و انعطاف پذیر برای تمام کاربرانی است که می خواهند ضمن داشتن امنیت در اینترنت، از وب گردی لذت ببرند. معمولاً فایرفاکس انتخاب اول کاربران حرفه ای و البته برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب است.
پایتون (Python) یک زبان برنامه نویسی تفسیری ، داینامیک و شی گرا است که می توان از آن در نرم افزار ها و تکنولوژی های متنوع بهره برد . این زبان برنامه نویسی (در ایران پیتون هم تلفظ می شود) با داشتن کتابخانه های گسترده (library)روشهای بسیار قدرتمند و حرفه ای را برای کار با زبانها و ابزار های مختلف به آسانی فراهم می کند. متن باز (اوپن سورس) بوده و یادگیری و استفاده از آن در عرض چند روز ممکن است . کد ...
شاید در نگاه اول یادگیری و کار با شبکه های عصبی رو سخت و زمان بر بدونید. البته منابع و پروژه های اندکی،به زبان فارسی در این رابطه وجود دارد و این خود یادگیری رو یه مقدار دشوار میکنه. در این فیلم آموزشی میخوام در قالب مثالی شما رو با جعبه ابزار شبکه عصبی و کار با شبکه عصبی در نرم افزار متلب آشنا کنم. قطعا اگر با چند مثال آشنا شوید و مراحل کار رو یاد بگیرید درمدت کوتاهی میتونید با شبکه ...
این خودآموز به زبان فارسی نگاشته شده و برای آشنایی مقدماتی با نحو زبان Verilog و توانایی‌های آن مفید است، مخاطب این خودآموز آن دسته از علاقه‌مندانی می‌باشند كه با زبان Verilog‌ آشنایی ندارند.زبان‌های توصیف سخت‌افزار یكی از مهمترین ابزار‌های مدرن طراحی سخت‌افزار‌ها می‌باشد كه كاربرد آنها در صنعت رو به افزایش ‌است به طوری كه امروزه عضو جدا نشدنی فرایند طراحی تا پیاده سازی سخت‌افزار‌های مدرن به شمار ...
نرم افزار ISE Design Suite محصولی از کمپانی Xilinx است که برای بهینه سازی نیرو و هزینه، از طریق بهره وری طراحی بیشتر، تولید شده است است. در واقع ابزارهای طراحی ISE با ارائه ی تکنولوژی هوشمند clock-gating، برای اولین بار، مصرف نیرو را تا سی درصد کاهش داده اند. همچنین این مجموعه نرم افزاری جدید پیشرفت هایی را در رزرو طراحی timing-driven، پشتیبانی برای طراحی plug-and-play و یک جریان طراحی بصری با ...
همان طور که می دانید توسط سوکت ها ما می توانیم میان برنامه ها و نرم افزارهای خود از راه دور ارتباط برقرار کنیم که البته این کار بین کامپیوترهای client و server انجام می شود.کلاینت در حقیقت، خدمات کامپیوتر بزرگتر را درخواست می کند. فرضا این خدمات می تواند شامل جست و جوی اطلاعات و ارسال انها به کلاینت باشد مانند هنگامی که یک پایگاه داده در وب مورد پرس و جو قرار می گیرد. نمونه های دیگری از این ...
سیستمهای کنترلی دستگاههای قدیمی علاوه بر استهلاک بالا و خرابیهای مکرر، راندمان کاری دستگاه را کاهش و زمان توقف و بلا استفاده بودن دستگاه را افزایش میدهند. با تبدیل این سیستمهای قدیمی به کنترلرهای مدرن و جدید علاوه بر اینکه زمان خواب دستگاه و خرابی های مکرر کاهش می یابد، باعث عیب یابی بسیار آسان، هزینه تعمیرات و نگهداری کمتر و افزایش راندمان تولید میشود. از دیگر مزایای این سیستمها ثبت زمان کارکرد ...
رنگ های مختلفی که در طراحی لایه ها استفاده می شود  را می توان از ترکیب RGB یا همان Red Green Blue ایجاد کرد.برای هر رنگ 255 قطره داریم و قصد داریم رنگها را در شکل hex نمایش دهیم. همونطور که میدونید اعداد در مبنای هگزادسیمال به صورت زیر نمایش داده می شوند : 
هر روزه وسایل جدیدی، به اینترنت متصل می‌شوند. ساعت‌های هوشمند نمونه‌ای از این وسایل محسوب می‌شوند. خودروها، سیستم روشنایی خانه‌ها، یخچال‌ها، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، همگی وسایلی هستند که به عنوان یک واحد مستقل به اینترنت افزوده می‌شوند. امروزه کامپیوترها، دیگر الزاماً به آن شکل سنتی که ما می‌شناسیم (صفحه کلید و کیس و مانیتور)‌ نیستند. بلکه در قالب قطعات کوچک، میکروکنترلرها، تراشه‌های ...
مقالات
«
  • کامپیوتر
  • برق-الکترونیک
  • طرح توجیهی
  • گزارش کار آموزی
  • برق قدرت
»
سیستم محاسباتی گرید از گروهی از برنامه ها و منابع که در سراسر ماشینهای گرید گسترده شده اند تشکیل میشود. گرید دارای محیطی پویا و منابع توزیعشده غیرمتمرکز است. یکی از مهمترین موضوعات درزمینهی اجرای کارها در محیط توزیع شده مسئله زمانبندی کارها میباشد، هدف از زمانبندی، واگذاری بهینه و مناسب کارها به وظایف است. زمانبندی جز مسائل NP-Complete میباشد و الگوریتمهای قطعی برای حل اینگونه مسائل مناسب نیستند ...
امــروزه بحران مصرف برق شايد مسئله اي مشكل سـاز براي آينده كشورمـان باشد ، با كاهش و صـرفه جويي در مصـرف برق شايد بتوان نيمي از اين مشكل را حل نمود ، اما با كمي تدبير مي توان كمك بزرگي به آينده و اقتصاد نمود . ساخت دستگاه آنالايزر (VCA005) تنها گامي در بهينه سازي مصرف انرژي مي باشد ، اين دستگاه با آناليز كامل از مصـرف انرژي نموداري بصورت ماكزيمم و مينيمم مصرف در اختيار كاربر قرار مي دهـد ، ...
در این گزارش کارآموزی به مراحل مختلف انجام شده روی شیر خام برای تولید انواع فرآوردهای آن پرداخته شده،همچنین انواع دستگاهای مختلف کارخانه شیر و قسمتهای مختلف این دستگاها(میزان تولید، ظرفیت و...) ذکر شده است. در یک کارخانه شیر انواع و اقسام سنسور ها برای کنترل مراحل مختلف تولید به کار برده میشود. در بخش بعدی این گزارش مهمترین سنسور های به کار رفته در چرخه تولید کارخانه شیر و عملکرد آنها را شرح داده ...
پایان نامه ی پیش رو که در 242 صفحه جمع آوری شده است کاملترین پایان نامه موجود در زمینه ی بررسی تلفات در بخش توزیع و روش های کاهش آن میباشد. شبكه قدرت شامل سه بخش توليد ،انتقال و توزيع نيرو است . انرژي الكتريكي پس از توليد در نيروگاهها و عبور از شبكه هاي انتقال و توزيع به مصرف كنندگان مي رسد در اين مسير مقداري از انرژي بدلايل مختلف تلف مي شود قدمت بحث تلفات در بخش توزیع به اندازه قدمت صنعت برق مي ...